Spinal ve epidural anestezi arasındaki fark 🌲🌸🌸

Ben de bir anestezi ekibinin üyesi olarak biraz doğumda tercih edilen anestezi şekilleri hakkında bilgi vermek istiyorum 😊😊😊
Öncelikle normal doğum mu sezeryan mi olacağı belirlendikten sonra anestezi şekli konuşulmalı . Normal doğumda seçenek epidural anestezidir. Yani halk arasında ağrısız normal doğum dedikleri yöntem. Bu da belden yapılan iğneyle olur ve omuriliğe  ince bir katater yerleştirilir. Bu şekilde bacaklarda bir uyuşukluk olmaz hastanın doğum anındaki ağrıyı gidermek amacıyla yapılan bir anestezi yöntemidir.
Sezeryanda ise genel, spinal , epidural, ya da her ikisi birlikte kombine dediğimiz yöntem kullanılır. Spinal anestezi de ise bacaklarda uyuşukluk olur etkisi hemen başlar ve bittiğinde tekrarı yoktur . Katater olmadığı için tekrar tekrar ilaç yapılmaz . Genel anestezi dediğimizde ise bilinç olmuyor tamamen uyumuş oluyor hasta. Hiçbir şeyi de hatırlamaz . Solunum işlevini bile yerine getiremez, makineye bağlanıp solunum işlevini makine yerine getirir. Tüm bu anlattığım anestezi şekillerine hastanın durumuna göre Anestezi uzmanı karar verir. Bilgiler size fayda sağladıysa ne mutlu bana . Şimdiden doğum yapacak olan hamile adaylarına hayırlı olsun demek istiyorum . Ben de hamile olarak hala düşünüyorum doktorumuzla birlikte neye karar verilecek merak ediyorum 🌸🌸😍😍😍

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Bitkisel hijyen 🌼🌲

Philips avent ile kolay yaşam 👏👏